fredag 5 juni 2009

Besök från en annan värld


Ibland är livet precis sådär förunderligt magiskt att man nästan tar sig för bröstkorgen och kippar efter andan. Titta till exempel på den här lilla krabaten som jag hittade under familjebilen idag. Först trodde jag det var en modern cykelhjälm som någon grannpojk råkat slänga ifrån sig. Men sen såg jag att den där cykelhjälmen faktiskt hade ögon och mittemellan dem: En nos!
Nej, det var Pigge Igelkott som av någon anledning valt att övernatta under vår bil. 
Man ska visst inte ge igelkottar mjölk, har jag läst någonstans, men jag skrapade ändå av barnens lämnade glasstårta från assietterna och vips lapade det lilla djuret i sig av den gräddiga glassen.
Nu ligger Pigge bredvid mig och lutar sig mot nätsladden som antagligen är varm och skön att stödja en igelkottshaka emot. Och faktiskt ser han ut att ha det riktigt mysigt där vi ligger uppkrupna, båda två, i den nyinhandlade Mio-soffan. 
Det låter som han spinner. Eller... Är det jag?

3 kommentarer:

  1. Guuud vilken fin bild! Jag blir alldeles varm när jag ser den.

    SvaraRadera
  2. Fina fina igelkotten!

    SvaraRadera
  3. men guuuu va gullig! behåll!

    SvaraRadera