onsdag 17 juni 2009

En tanke längs vägen

Vad kallar man en dubbel espresso med mer skummad mjölk än en macchiato men mindre än enlatte. Nästan som som cappucino fast utan skumtäcket på koppen?

Jag läste förresten om fenomenet Bruceing härom dagen - "Att köra bil fort i solen och lyssna på Bruce "The Boss" Springsteen". Det testar jag nu, på hög volym. E vill att jag ska sänka. M vill att jag ska sakta ner. Men jag struntar i deras tjat för en stund. Rebelliskt. Och vet ni vad? Det känns ganska skönt...

3 kommentarer:

  1. Jag gör hellre en hemoröjdoperation än drar i mig sån skit. Drack en Expresso nere på La Serra i Italien förra året och jag gör aldrig om det.

    Svensk kaffe, vad är det för fel på det Humlan?

    SvaraRadera
  2. Det är ett spanskt kaffe som heter cortado tror jag.

    SvaraRadera
  3. Markus Fagervall! Där har du en man!!

    SvaraRadera