tisdag 16 juni 2009

Räddad av min branschkunskap



Och du förresten, titta på bilden och gissa om jag skäms. Min älskade fru som korrläser bloggen blev inte direkt överlycklig över inlägget om ryggsmulor. Och jag är benägen att hålla med om att språket skenade iväg.

Av princip anser jag att alla får tycka vad de vill. Men man behöver för den skull inte uttrycka det i publikt. I synnerhet inte i sociala medier där citat kan färdas med ljusets hastighet. Men eftersom jag är i kommunikationsbranschen vet jag att det låter lika mycket att kliva ur klaveret som att kliva i det. Därför låter jag inlägget vara kvar.

Jag tror på transparens - både för företag och individer. Jag tänker inte göra samma misstag som kungafamiljen som tog ned sin förlovningsfilm från Youtube. Men visst, jag skäms och ni kommer inte i fortsättningen att behöva läsa likande uttryck här hos Humlan. Hoppas jag inte förbrukat mitt förtroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar