fredag 5 juni 2009

Var och en blir salig på sin tro


Nu måste jag bli lite allvarlig.

Jag tror på att man ska respektera var och ens sökan efter en mening i livet. Mina arbetskamrater på säger att religion är ett opium för folket och att fundamentalism alltid leder till krig och terror. Det må vara som det är med det, men jag tror att det inte kan vara fel att söka en mening med livet. Att försöka förstå varför vi är här och vilken vår uppgift är. Och om inte annat så ger en stunds eftertänksamhet perspektiv på livet och alltet.

För mig är det naturligt att söndagsmorgnar, innan M och barnen riktigt vaknat, ta bilen och åka in till Fredells i Nacka. Jag parkerar bilen och går in på virkeslagret. Kådan, virkeslängderna i olika dimensioner, sågspånet, spännvidden i taket och flisorna på golvet är min kyrka.

Det är sådant man tänker på när man går lite ensam på Brännö och familjen är inne i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar