torsdag 25 juni 2009

Ska jag bli rädd?


Idag är en stor dag hemmafixarens almanacka: Ernst nya fixar-serie på TV4 startar. Allt sedan jag i våras läste att han var igång med en ny säsong (japp, jag har sparat klippet i hemmarkivet) har jag sett fram denna dag. Barnvakt fixades för flera veckor sedan, videon är laddad med ett nytt band (inköpt på Statoil i Falköping) och en liten plockbuffé (utan chips och annat som låter för mycket) är beställd av kära M.. Ja, du hör själv - hemmafixaren är helt enkelt redo för en högtidstund.

Men i morse - med mindre än 11 timmar kvar till sändning - drabbas jag av en stor oro. Har Ernst sniffat för djupt i färgburkarna eller glömt att ventilera väl när han jobbat med starka lösningsmedel? Hur annars ska man tolka dagens intervju i SvD (kulturdelen). Låt mig citera:

"Jag har gjort magiska saker, som i Arkiv X. En gång planterade jag ett päronträd, men nästa morgon var det borta." Eller "God dag herr Vägg, vad säger du om jag lägger mattan här".

Vad tror du? Håller Ernst på att krackelera av mina (och andras) förväntningar.

Klicka på bilden så kan du själv läsa intervjun.

Nä, nu väntar nästa vägg. Och en härlig tv-kväll. Förhoppningsvis, ska kanske tilläggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar