söndag 14 juni 2009

Firmafesten...

Kom på att jag glömt skriva om min härliga kväll med kollegorna. Härom kvällen hade vi en gemensam sommaravslutning.
Även om jag normalt sett är lite av en ledartyp så har jag helt klart en annan roll på firmafester. Här skulle jag snarare beskriva mig som lite av en betraktare. Kvällen var härlig, för att inte säga njutbar. Lugnt lutade jag mig tillbaka och betraktade mina kollegor som välförtjänt rumlade om.
Döm om min förvåning när min kollega H beställde in öl när servitrisen frågar om vilken avec han önskade. Mycket lustigt! Avec är ju ett franskt ord som betyder med och är en kortform av uttrycket du café avec le petit verre som betyder kaffe med det lilla glaset (av diskretion så saknar detta inlägg bild)
Sedan var det dags för mig att återvända till mitt Enskede. Exakt 22.59 satte jag nyckeln i låset och M hade lämnat den lilla hallampan tänd åt mig. Den typen av små kärleksfulla handlingar är så viktiga i en relation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar