fredag 5 juni 2009

Nome de Guerre

Jag får många frågor om mitt nätnamn. Hur kan du heta RADHUS-humlan när du hävdar att du bor i villa, frågade en läsare i ett ampert mejl. Då borde du ju heta VILLAhumlan.
Jag förstår att det kan vara förvirrande och jag ska här och nu försöka förklara det. Saken är helt enkelt den att när jag och M letade nytt boende så var vi övertygade om att vi "bara" skulle ha råd med ett radhus. Eftersom vi under en ganska kort tid tittade på i princip samtliga radhus som då fanns på marknaden började mina härliga kollegor driva lite gäck med mig och en fredag eftermiddag när stämningen var så där mysigt jobbloj och uppsluppen kastade min kollega Lars-Erik (Lollo) ur sig: Hörru, du letar ju boende som en riktig Radhushumla!
På den vägen är det.
Sedan är jag ju också partner i koncernen, så jag har en del att bära upp...
En annan gång ska jag berätta hur vi ändå kom att bo i en villa. Utan att avslöja för mycket kan jag ändå säga att den historien innehåller en rubank, ett brunnet proppskåp och många, många liter färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar