måndag 22 juni 2009

Vägen II


När man är på vägen med hela den stojande familjen börjar man fundera. Det är ju inte alltid man har hela familjen med sig. Det är inte heller alltid man ska hämta eller lämna något som tar plats eller som väger mycket. Ibland är det bara Radhushumlan och vägen, inte alltid med ett givet mål.

Det är när de tankarna kommer som jag funderar över att återigen skaffa mig en motorcykel.

Jag hade en gång en Husqvarna Rödmyra. 118 ettriga kubikcentimeter som smattrade fram längs grusvägarna. Solen i ryggen och badbyxorna på tork på styret. Någonstans på vägen mot första amorteringen skiljdes våra vägar men jag saknar sommarsmattret ännu.

Jag är lite tveksam till de moderna hästkraftsstinna monstren men en gammal BSA kanske kan vara något? Kanske med den tvåcylindriga A50 500-kubiksmotorn. Den som inte vibrerade lika mycket som A65:an, så M kanske vågar åka med bakpå?

Eller nu vet jag, en rejäl encylindrig 500-kubikare med packväskor för jordgubbarna, flädersaften och badgrejorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar